Over Remco
Al tijdens mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam werd ik gedurende mijn afstudeervariant Marketing Management enthousiast over de mogelijkheden van internet. Via een buiten mijn vakkenpakket gegeven HTML-cursus kon ik mijn eerste website maken. Daarna als afstudeeropdracht mocht ik in 1996 bij Moret, Ernst & Young de trends in de sector ICE (Informatietechnologie, Communicatie & Entertainment) in kaart brengen en de positie van MEY in die sector onderzoeken. Mijn geloof in online marketing was geboren.
Na deze stage dacht ik enthousiast mijn scriptie eventjes af te ronden over ‘Internet en de Gevolgen voor de Marketingkanalen’. Echter door een ontmoeting met Jan Pons en Jaap Groenendijk in 1997, toen net oud-KPN Multimedia-ers, was ik tijdens mijn scriptie gevraagd om een online advertising concept Testnet te gaan implementeren en bij succes partner te worden.
Testnet.nl moest een verzamelplaats worden waar consumenten producten konden uitproberen middels proefmonsters en samples. Een vliegende start was er met proefpakketen van l’Oréal, Schwarzkopf, Wilkinson Sword (scheermesjes) en BiFi worstjes. Al gauw werd duidelijk dat deze landelijke adverteerders nog niet echt klaar waren voor internet. De stap naar uitgevers, postorderaars, reisgidsen en DM-partijen was snel gezet. Ook werd al snel ingezien dat met een netwerk van sites van derden een veel hoger en doelgerichter bereik kon worden gerealiseerd dan met alleen onze eigen website; ook wel affiliate marketing genoemd. In de hoogtij dagen hadden we ruim 2.000 Nederlandse en Belgische affiliatesites aangesloten en een eigen e-mail bestand van ruim 500.000 consumenten. Overblijfselen uit deze fantastische periode zijn nog steeds online te vinden waaronder onze eigen websites Abonnement.nl, Proefabonnement.nl, Vakbladen.nl en Thuisstudie.nl.
Testnet met zijn affiliatenetwerk en online advertising software zijn overgenomen. Even later heeft mijn compagnon deze eigen sites overgenomen. Na beide overnames van Testnet en onze eigen sites ben ik in 2011 mijn eigen eenmanszaak begonnen en met veel plezier als online marketeer werkzaam voor diverse ondernemingen in de regio van Rotterdam en omstreken.
Na deze stage dacht ik enthousiast mijn scriptie eventjes af te ronden over ‘Internet en de Gevolgen voor de Marketingkanalen’. Echter door een ontmoeting met Jan Pons en Jaap Groenendijk in 1997, toen net oud-KPN Multimedia-ers, was ik tijdens mijn scriptie gevraagd om een online advertising concept Testnet te gaan implementeren en bij succes partner te worden.
Testnet.nl moest een verzamelplaats worden waar consumenten producten konden uitproberen middels proefmonsters en samples. Een vliegende start was er met proefpakketen van l’Oréal, Schwarzkopf, Wilkinson Sword (scheermesjes) en BiFi worstjes. Al gauw werd duidelijk dat deze landelijke adverteerders nog niet echt klaar waren voor internet. De stap naar uitgevers, postorderaars, reisgidsen en DM-partijen was snel gezet. Ook werd al snel ingezien dat met een netwerk van sites van derden een veel hoger en doelgerichter bereik kon worden gerealiseerd dan met alleen onze eigen website; ook wel affiliate marketing genoemd. In de hoogtij dagen hadden we ruim 2.000 Nederlandse en Belgische affiliatesites aangesloten en een eigen e-mail bestand van ruim 500.000 consumenten. Overblijfselen uit deze fantastische periode zijn nog steeds online te vinden waaronder onze eigen websites Abonnement.nl, Proefabonnement.nl, Vakbladen.nl en Thuisstudie.nl.
Testnet met zijn affiliatenetwerk en online advertising software zijn overgenomen. Even later heeft mijn compagnon deze eigen sites overgenomen. Na beide overnames van Testnet en onze eigen sites ben ik in 2011 mijn eigen eenmanszaak begonnen en met veel plezier als online marketeer werkzaam voor diverse ondernemingen in de regio van Rotterdam en omstreken.
Expertises en vaardigheden
Online Marketing
99%
E-mail Marketing
88%
Social Media Marketing
89%
Online Advertising & SEA
88%
Leadgeneratie
93%
CRM
95%
Affiliate Marketing
81%
Marketing Automation
87%
Content Marketing
93%
SEO
92%