Over Remco van der Pluijm

Al tijdens mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam werd ik gedurende mijn afstudeervariant Marketing Management enthousiast over de mogelijkheden van internet. Via een buiten mijn vakkenpakket gegeven HTML-cursus kon ik mijn eerste website maken. Daarna als afstudeeropdracht mocht ik in 1996 bij Moret, Ernst & Young de trends in de sector ICE (Informatietechnologie, Communicatie & Entertainment) in kaart brengen en de positie van MEY in die sector onderzoeken. Mijn geloof in online marketing was geboren.

Na deze stage dacht ik enthousiast mijn scriptie eventjes af te ronden over ‘Internet en de Gevolgen voor de Marketingkanalen’. Echter door een ontmoeting met Jan Pons en Jaap Groenendijk in 1997, toen net oud-KPN Multimedia-ers, werd ik tijdens mijn scriptie gevraagd om een online advertising concept Testnet te gaan implementeren en bij bewezen succes partner te worden.

Testnet.nl moest een verzamelplaats worden waar consumenten producten konden uitproberen middels proefmonsters en samples. Een vliegende start was er met proefpakketen van l’Oréal, Schwarzkopf, Wilkinson Sword (scheermesjes) en BiFi worstjes. Al gauw werd duidelijk dat deze A-merken nog niet echt klaar waren voor internet. De stap naar uitgevers, postorderaars, reisgidsen en DM-partijen was snel gezet. Ook werd al snel ingezien dat met een netwerk van sites van derden, later ook wel affiliate marketing genoemd, een veel hoger en doelgericht bereik kon worden gerealiseerd dan met alleen onze eigen websites. In de hoogtij dagen hadden we ruim 2.000 Nederlandse en Belgische websites aangesloten en een eigen opt-in e-mail bestand van ruim 500.000 consumenten opgebouwd. Overblijfselen uit deze fantastische periode zijn nog steeds online te vinden waaronder onze eigen websites Abonnement.nlProefabonnement.nl en Thuisstudie.nl.

Testnet met zijn affiliate netwerk en online advertising software werden overgenomen. En even later heeft mijn compagnon onze eigen sites overgenomen. Na beide overnames van Testnet en onze eigen sites ben ik in 2011 verder gegaan als online marketeer voor diverse ondernemingen in Rotterdam en omstreken.

Expertises en vaardigheden

Online Marketing
99%
CRM
97%
E-mail Marketing
94%
Marketing Automation
93%
Leadgeneratie
93%
Webdesign
92%
Online Advertising & SEA
91%
Content Marketing
91%
SEO
91%
Social Media Marketing
89%
Affiliate Marketing
81%

Fantastisch team

remco van der pluijm

Remco

De oudste werknemer van ons team verzint de mooiste content die origineel is en echt aanspreekt bij jouw doelgroep. Is 24/7 bereikbaar om jouw content in de avond of zelfs het weekend te publiceren.

Noël

Ons Kerstkindeke heeft een neusje voor handige marketing & sales tools waarmee je verlost wordt van spreadsheets en arbeidsintensieve handelingen. Deze werknemer komt altijd met mooie oplossingen.

Pluijmpie

Deze online marketeer krijgt met zijn marketing strategie, training en advies ook de duimpjes omhoog bij jouw leads, klanten en werknemers. In zijn vrije tijd fanatiek padeller, wielrenner, voetballer, tennisser en vader.