Wereldwijde e-mail benchmark concludeert dat e-mail niet dood is – het is essentieel

Wereldwijde e-mail benchmark concludeert dat e-mail niet dood is – het is essentieel

Uit de jaarlijkse wereldwijde Global Email Benchmark van Twilio SendGrid bleek dat 84% van de respondenten dagelijks checkt op nieuwe e-mail en sommigen zeggen zelfs dat ze verslaafd zijn aan het controleren op nieuwe e-mail.

E-mail marketing and analytics provider Twilio SendGrid heeft zijn derde Global Email Benchmark Report gepubliceerd, met een onderdeel van het onderzoek gewijd aan de analyse van e-mail ontvangers en e-mail verzenders. Het rapport laat zien dat 95% van Gen Z en Millennial respondenten vermelden dat hun persoonlijke e-mail — in het bijzonder niet hun werk mail — is essentieel voor hun dagelijkse leven.

The study also examines factors including open rates, send frequency, personalization and different media types to provides monthly engagement data from over 60 billion emails.

De benchmark onderzoekt ook factoren zoals open ratio’s, verzendfrequentie, personalisatie en verschillende mediatypen om maandelijkse engagement data te bieden uit meer dan 60 miljard e-mails.

Waarom wij ons zorgen maken

In de afgelopen paar jaar heb je waarschijnlijk de zin ‘e-mail is dood’ regelmatig gehoord. Een snelle zoekopdracht van Google naar deze zin bevat bijna 2 miljard links naar zoekresultaten dat dit kanaal stervende is. De werkelijkheid is precies het tegenovergestelde; e-mail staat garant voor hoge rendementen en helpt merken relaties te leggen met hun klanten.

In alle leeftijdsgroepen in de VS en het VK controleert 84% van de respondenten hun e-mail minstens één keer per dag, waarbij de meerderheid van de mensen de hele dag meerdere keren controleert op nieuwe berichten.
​”E-mails helpen mensen bij te houden wat ze online hebben gekocht, wanneer bestellingen worden verzonden, waarschuwen hen voor uitverkoop en kortingen, herinneren hen welke rekeningen ze moeten betalen en bieden updates over de merken waar ze van houden. E-mail is onderdeel geworden van hun ochtendrituelen en routines. Sommigen zeggen zelfs dat ze verslaafd zijn aan hun e-mail ”, zegt het rapport.

Gemiddeld verhoogden merken het gemiddelde aantal e-mails dat ze verstuurden. Het toegenomen aantal verzonden berichten correspondeert met een daling van de volgende statistieken waaronder de open- en klik-ratio en de click-to-open-ratio.

Meer conclusies uit het onderzoek

  • In 2019 steeg het aantal kliks (mobiel vs. niet-mobiel) van 55,6% naar 61.9% op mobiele toestellen.
  • Gmail, Yahoo en Hotmail waren de top 3 meest dominante inbox providers in de VS.
  • In zowel de VS als het VK geven de respondenten aan dat personalisatie een belangrijke factor is in het creeeren van e-mails die herinnerd blijven.
Naar boven